Què és l’AFA?
L’AFA és una entitat sense ànim de lucre formada per les famílies dels alumnes de l’Escola La Mirada. És l’espai on formar part activament del futur i el present dels nostres infants i la nostra escola. Des de l’AFA es treballa juntament amb l’Escola per a contribuïr en el bon funcionament d’aquesta i millo
Qui som i com funcionem?
L’AFA està formada per les famílies dels infants de l’Escola La Mirada. La seva gestió es realitza de manera voluntària i altruista per part de les famílies associades. És per això que la participació i les aportacions realitzades són clau per poder dur a terme totes les tasques realitzades des de l’associació.
Què fem?
La situació actual de la nostra escola fa que haguem d’implicar-nos de maneres molt diverses: coordinem activitats, representem els interessos de la nostra escola davant les administracions, treballem de la mà amb l’equip directiu i creem xarxa amb la comunitat educativa, organitzem diverses celebracions durant el curs, oferim tallers diversos per a les famílies, fem accions de bricolatge (pintura, electricitat, muntatge de mobiliari…).
I també contractem, gestionem i supervisem les activitats fora l’horari lectiu: temps del migdia, extraescolars, casals… Actualment, l’empresa contractada per a dur a terme aquest servei és Paidos.
En què destinem els recursos?
Els recursos econòmics els destinem a tot allò que decidim en comunitat i que ens ajuda a millorar l’escola i a fer xarxa entre famílies.
A l’inici de curs destinem partides del pressupost a les diferents comissions, per tal que puguin dur a terme totes aquelles festes, celebracions, tallers, xerrades i activitats que tenen planificades.
Com ens organitzem?
L’estructura participativa i organitzativa de l’AFA es divideix en:
- Junta: És la representació legal de l’associació, i com a tal és responsable de totes les gestions formals que impliquen l’entitat, i també cap a l’escola. Com a mínim ha d’haver-hi una persona com a presidenta i una secretària. La Junta està formada per:
-
- Presidència
- Secretaria
- Tresoreria
- Vocalies
- Comissions: Són els equips de treball formats per les famílies associades per tal de dur a terme les diferents tasques i activitats promogudes des d’aquestes.
L’assemblea general de socis/es és l’espai destinat a la presa de decisions i a la posada en comú de les tasques realitzades per les comissions. Totes les famílies associades tenen dret a veu i vot en l’assemblea. L’AFA fa 3‐4 assemblees l’any (ordinàries) i totes les extraordinàries que siguin necessàries per assolir els objectius marcats any rere any.
L’AFA té representació al Consell Escolar amb un membre de la Junta Directiva.
Junta Directiva 2023 - 2026
- President: Marc Gilabert
- Secretari: Nico Gibert
- Tresorer: Carles Closa
- Vocalia Comunicació: Dani Corominas
- Vocalia Dinantia/Emails: Leire Gónzalez i Júlia Gubern
- Vocalia Coordinadora Comissions: Noemí Garcia i Patrícia Nicolau
- Vocalia Enllaç Delegades/Famílies: Marta López i Georgina Marjanet
- Vocalia Nou Edifici: Núria Galofré i Vanessa López
- Vocalia Infraestructures: Pau Parés
- Vocalia Ciutat: Raquel Barceló
- Vocalia Mobilitzacions: Josep de la Puente
Estatuts AFA
L’Associació de Famílies d’Alumnes de l’Escola La Mirada de Sant Cugat del Vallès, està constituïda a la població de Sant Cugat del Vallès i es regeix per aquests estatuts, per la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, del dret a l’educació, el Decret 202/1987, de 19 de maig, del Departament d’Ensenyament i les restants disposicions d’aplicació, i subsidiàriament per la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació. L’associació no té ànim de lucre.
Aquí disposeu d’una còpia digital dels nostres estatuts